hu

ERDÉLY-2019.04.17-19. - U14 FOCITORNA

Egyesületünk 12-13-14 éves labdarúgóival három felejthetetlen napot tölthettünk el Székelyföldön, Gyergyóújfalu községben.

A helyi Elekes Vencel Általános Iskola és annak sportegyesülete meghívására a Barátság Kupa kispályás utánpótlás labdarúgó tornán szerepelhettünk.

Megérkezésünkkor Elekes-Köllő Tibor az iskola igazgatója, valamint Kedves Botond az egyesület elnöke nagyon nagy szeretettel fogadtak minket.

Bemutatták nekünk az egész iskolát, annak sportlétesítményeit, ízelítőt kaphattunk az ottani iskolai életből, az "igazi" magyarság tudatból, érzésből.

A szívélyes fogadtatás után elkísértek minket a falu mellett lévő szálláshelyünkre, mely az erdő szélén állt, gyönyörű rálátással a Gyergyói-havasokra.

A tavaly épített, nagyon ízléses, szép panzióban, a tulajdonos Simon házaspár - szintén nagyon nagy szeretettel - fogadott minket a finom, háromfogásos vacsorával.

A vacsorát követően rövid sétával bejártuk a panzió közvetlen környékét, sőt focistáinkkal még volt erőnk medve kereső túrán is részt venni. Izgatottan vártuk a medvével való találkozást, ami sajnos elmaradt, de bizakodóak voltunk, hogy majd holnap biztosan összejön.

Másnap elérkezett a focitorna napja. Könnyű reggelit követően csapatunkkal a már megismert Elekes Vencel Általános Iskola műfüves pályájához vettük az irányt, ahol négy környékbeli csapat fogadott minket.

A technikai értekezletet, sorsolást követően első mérkőzésünket Gyergyószárhegy ellen 1:1-es remivel kezdtük.

Gólunkat Pásztor Botond szerezte.

A folytatásban Gyergyócsomafalva csapatával szemben bizonyítottuk, hogy ma mi vagyunk a jobbak, és 2:1-es sikert értünk el. Góljainkat: Pásztor Botond és Csábi Bence szerezték.

Az utolsó mérkőzésünkön a nagyon jó erőkből álló, helyi egyesület csapatával szemben már nem tudtunk lépést tartani, és 4:0 arányú vereséget szenvedtünk.

A többi meccs eredményei úgy alakultak, hogy a végelszámoláskor az ezüstérmet szereztük meg.

A torna legjobb kapusának a kimagasló teljesítményt nyújtó játékosunkat Szabó Gergelyt választották meg.

A Barátság Kupa U14 torna végeredménye:

1. Gyergyóújfalu 9 pont

2. Szent Imre DSE 4 pont

3. Gyergyócsomafalva 2 pont

4. Gyergyószárhegy 1 pont

Összességében egy nagyon jó hangulatú, színvonalas tornán, jó eredménnyel zártunk, mely rendezvény hozzájárulhatott "kis" focistáink fejlődéséhez, új sportbaráti kapcsolatok kialakulásához, létrejöttéhez.

A tornát követő, finom ebéd után, a délutánt kirándulással töltöttük. Bejártuk a gyönyörű Békás-szorost, a Gyilkos-tó és környékét, megkóstolhattuk az igazi kürtős kalácsot.

A kirándulásról való visszaérkezés után, a panzióban elfogyasztott finom vacsorát követően egyesületünkkel ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást kötöttünk a vendéglátó iskolával és annak egyesületével, hogy ápoljuk ezt a kapcsolatot, barátságunkat. Ezt követően természetesen nem maradhatott el a gyerekek által már várva várt medve túra sem.

Az egész napos tartalmas program után egészségesen elfáradva ágyba dőltünk.

Másnap, reggelit követően még megnéztük a közelben lévő kőbányát, majd elbúcsúztunk kedves vendéglátóinktól, azzal a reménnyel, hogy ápolni fogjuk e megkezdett kapcsolatot.

Köszönjük az MLSZ Nógrád megyei Igazgatóságának, Schuchmann Attila Igazgató Úrnak nyújtott tárgyi eszköz támogatását, valamint az MLSZ Nógrád megyei társadalmi elnökségi tagjának Homor József Úrnak nyújtott önzetlen, odaadó segítségét!

Barátság Kupa - Gyegyóújfalu - 2019.04.18.
Csábi Szilárd edző, Pásztor Botond, Szakács Gergő, Varga Kevin, Homor Benedek, Csábi Bence, Nánássy Hunor, Homor Botond, Gáspár Máté, Csábi Milán, Szabó Gergely